04 Februari 2011

no ENTRY **

bukan maksudnya tak boleh masuk,tapi takde entri.

2 3 hari ini,aku sibuk mencari-cari tutorial dan tips tips berguna dari 'bhaiya' Google untuk mencantikkan dan mengindahkan dan meringankan dan mencanggihkan lagi blog aku ini. Bukan nak menunjuk-nunjuk (berani kamu cakap aku begitu?huh) tetapi hanyalah untuk kepuasan diri sendiri dan bereksperimen dengan apa yang diajar oleh mereka yang lebih otai di luar sana.

korang ada nampak tak iklan churpchurp dekat tepi sidebar aku tu?ha...comel kan die macam slide show ^_^.

pastu perasan tak loading time blog aku agak cepat berbanding dahulu. Mungkin dulu ada banyak gambar dan widget,tu jadi berat tu. Page load berat tak bagus tau,sebabnya kalau aku g blogwalking pun,bila nak tunggu blog sesapa yang loading lambat gile aku jadi 'chemuih' pastu blah terus ja...rimas kan?
widget girl yang suruh tinggalkan msg and comment tu pon aku dah terminate dah. Ala bukannya orang baca pun kan,suka hati pembaca la nak komen ke tak,mana boleh paksa-paksa...

sekarang ni aku nak try buat 'New Tab' pula kat blog aku,tapi a problem occur because atas blog i tu ada satu form untuk customer order barang kan,jadinya aku tak reti nak letakkan yang 'new tab' tu kat bawah die. Sesapa rasa dapat solve my problem or ada tau sapa-sapa boleh tulun aku tolong bagitau aku ye...


buat benda alah ni memerlukan masa yang agak lama la jugak bagi beginner macam aku ni,tapi tak kisah la asalkan puas hati...

korang pun boleh buat jugak tau,nanti kalau ada request dari kawan-kawan aku try buat tutorial untuk korang k. Setakat ni request dari deQdeq je la untuk buat header guna photoshop. tapi tak sempat lagi nak buat...hehe. deQdeq sori *-*

1 ulasan:

mie berkata...

eh!!
iklan yang dari churp2 tu macam mana nak buat?