23 April 2011

BEN ASHAARI CARI BLOG LAH !

Santai Bersama BEN ASHAARI

BEN ASHAARI PUNYA SEGMEN

Sedang enak berguling-guling gelak tengok Maharaja Lawak kat Youtube (maklumlah rumah takde ASTRO) tiba-tiba terasa mahu menjengah blog Ben Ashaari kejap. Rupanya ada segmen baru... Apa lagi, join dulu la ^__^

Siapa yang mempengaruhi anda untuk membuat blog

Sebelum aku ada blog, aku memang dah start baca blog orang laindah.. Blog yang aku suka sangat baca adalah si Cantik Manis Hanis Zalikha. Masa tu rasanya Hanis je yang aku tahu blog dia best. Lagipun tak ramai kawan-kawan aku yang ada blog. Kebanyakannya adalah silent reader jugak macam aku. 

Lepas ditamatkan kontrak GSTT pada bulan Oktober 2010, memang sebulan aku takde arah nak buat apa. Macam orang gila hantar resume sana sini, walk in interview dan segalanya. Memang masa tu rasa kenapalah susah sangat jalan hidup aku,tak macam orang lain.. Tapi mungkin ada hikmah yang kita tak tahu...

Sebulan lepas takde arah buat apa, aku mohon untuk jadi Service Crew kat Sushi King Restaurant kat Sunway Carnival Mall, Penang. Memang macam-macam ragam la bila keja kat fast food restaurant ni.. Sebabkan jarak tempat kerja dan rumah yang agak jauh, cukup sebulan aku resign. 

Bila dah dok saja kat umah takde buat apa,mak aku pun sound la, suruh buat blog. Sebabnya dekat sekolah dia ada program Blogger Muda dan dari blog kita boleh jana pendapatan. Masa tu aku dah start create blog,tapi tak aktif langsung,sehinggalah member segeng aku, deQdeq support aku untuk aktif,dan aku terus aktif hingga kini dengan tunjuk ajar semua... Untuk mak dan deQdeq,thanks..

Siapakah sumber inspirasi anda

First nak ucapkan sangat-sangat terima kasih kepada si cantik Hanis Zalikha  sebabnya kalau Hanis takde blog,dan saya tak baca blog dia, mungkin sampai sekarang saya hanya akan jadi silent reader semua blogger kat sini dan tak tahu apa-apa pasal blog.. 

Bila baca blog Hanis,dia selalu ingatkan reader yang takde blog,buat blog dan jangan lupa daftar dengan nuffnang.. Untuk pendapatan sampingan. Memang banyak kali dia ingatkan. Dan oleh kerana ingatan itulah aku kini bergelar blogger.

Tak lupa, sifu saya, deQdeq dan juga mie, kawan sekolah yang sama-sama ada blog. Juga Husna.. Mereka banyak membantu saya untuk terus maju dan maju sebagai blogger.

Ben Ashaari juga salah satu sumber inspirasi aku. Kalau dulu aku malu sangat dan rasa rendah diri nak add,nak komen dan nak join segmen Ben Ashaari ni, tapi sekarang aku nak ucapkan jutaan terima kasih kerana dari segmen Ben Ashaarilah aku mula dikenali...



Cukup tak bro? Ke nak kena tambah lagi???hehehe

Terima Kasih

16 ulasan:

apislerr berkata...

salam, dtg usha2 ;p
dari blog abg ben

apisv2.com [visit me]

Cik Cempaka berkata...

Haiii..singgah jenguk blog comel kamu..

jeles sebab tak sempat join.. =(

iemah berkata...

salam perkenalan
follow sini

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ berkata...

singgah dr segmen abg ben!!
menjejak 261 disini!!

salam singgah dari mummy weiyda
eppy blogging ya!!

Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

amny berkata...

amni malas nk join..mood xde..

.dida mumin♥ berkata...

Hi,
Blogwalking dr segmen BA & Blogfollowing dari http://theycallmeburud.blogspot.com
(",)v

Lulu Caldina berkata...

Lulu datang up trafik blog ni..selamat pagi..

nur ikhyar dee berkata...

@apisv2

hai apisv2!

nur ikhyar dee berkata...

@Cik Cempaka

Comel ke???
thanks ^__^

ala cik cempaka,nanti mesti abang Ben ada buat segmen lagi,jangan risau k :)

nur ikhyar dee berkata...

@Shaherah

Shaherah!!

Mesti akan singgah..tunggu tau :)

nur ikhyar dee berkata...

@iemah

Selamat Berkenalan...

Thnks iemah :)

nur ikhyar dee berkata...

@♥WEIYDAWEINGWAFFA♥

mummy weiyda!!!!
thanks singgah sini :)

nur ikhyar dee berkata...

@anismelon

hai anis...

sekarang jugak pergi blog anis :)

nur ikhyar dee berkata...

@amny


alololo amny...
nape takdak mood nie...takpe len kali join la :)

nur ikhyar dee berkata...

@DiDa Licious

Hello DiDa!

mekasih sudi datang...

nur ikhyar dee berkata...

@Lulu caldina

Lulu thanks dear ^___^