10 April 2011

pagi-pagi dah merempit!

Assalamualaikum dan Selamat Pagi

Betul... Pagi-pagi tadi bangun ja terus fikir " Apa aku nak masak hari ni". " lauk untuk mak lain,lauk untuk adik-adik dengan abah lain, untuk aku??? hurmm.... "

Rutin harian,kena pergi beli surat khabar,pastu pikir-pikir nak masak apa untuk makan tengah hari... Almaklumlah, suri rumah sepenuh masa walaupun belum berkahwin... Lepas mandi segala,bagi makan ternakan,cuci-cuci pinggan,terus amik kunci kereta.. Eh adik tak pergi sekolah,so bolehlah naik motor je...

Sejak-sejak ada kereta,rasa macam dah lama dah tak bawa motor. Masa zaman belajar kat UM dulu,aku la minah rempit... haha. Muka aku selalu je ada dekat bengkel moto seksyen 17. Sikit-sikit checking moto,kot ada apa-apa yang tak kena... Kalau kat KL,bawak moto time jammed memang best! Time cilok-cilok tu feel ja...hahaha.

Tapi tu semua dulu, sekarang dah tua, umo makin meningkat, so kesihatan kena jaga... Merempit pergi beli nasi lemak,beli surat khabar.then pergi pasar beli sayur sket...( merempit ke ). Aku menunggang dengan penuh berhemah tanpa memakai topi keledar... Bukan apa,nak bagi rasa udara fresh pagi-pagi..

Lepas update entri ni,nak terus memasak... Nanti siap boleh update lagi,tu pon kalau rajin...

Da.......

Tiada ulasan: