23 Januari 2011

~blogger raih RM1 JUTA !!!

Lepas baca headline kat atas dalam Berita Minggu bertarikh 23 Januari 2010 , mesti semua blogger terus on laptop and tulis entri pasal nie kn...ramai la yang memberi komen dan pendapat berkaitan tajuk ni. Blogger contoh dalam artikel itu adalah Redmummy dan teman wanita penjaga gol pasukan Harimau Malaya dikenali sebagai Elie melalui blognya http://jejariruncing.blogspot.com/ . Dalam dunia blogger,siapa yang tidak kenal dengan Redmummy ni...blognya penuh dengan info-info terkini dan gaya penulisan yang kreatif menarik minat ramai pengunjung... blog jejariruncing pula kebanyakannya adalah peminat -peminat Khairul Fahmi "Apek" yang dahagakan maklumat terbaru mengenainya.

Betul ke boleh dapat RM1 juta kalau kita aktif berblog? Semuanya atas usaha dan kreativiti kita sendiri. Setiap orang perlu punya gaya tersendiri dalam menulis sesuatu. Gaya penulisan yang santai,penuh humor akan menjadi pilihan. Tetapi itu semua terpulang kepada pilihan pengunjung blog sendiri. Kadang-kadang pengunjung mahukan sesuatu yang serius.ataupun sesuatu yang santai..semuanya bersifat universal.

Aku pernah terbaca dalam sebuah blog yang mengajar kita cara-cara untuk membuat blog yang mudah. Biarpun dikatakan jumlah follower menentukan kadar trafik kita,tetapi dengan mengharapkan seseorang menjadi follower kita,itu adalah tidak elok kerana pengunjung mempunyai hak untuk memilih sama ada mahu menjadi follower blog kita atau tidak.

Mmm rasa macam dah merapu-rapu dah ni..haha. So kepada sesiapa yang belum ada blog lagi,cepat-cepatlah buat,manalah tahu,anda adalah jutawan seterusnya selepas Irfan Khairi... ^^  

encik jutawan muda

Tiada ulasan: