03 April 2011

meeting mak bapak dengan cikgu..

Salam Sejahtera dan Assalamualaikum kepada semua umat Muhammad....

Alhamdulillah,kita diberi kesempatan untuk masih bernafas di bumi Allah ini...

Tinggal lagi dua hari untuk aku bergelar guru,Insyaallah,isnin nanti (4.4.2011) kontrak aku sebagai guru ganti akan berakhir,dan lepas nie tak tahu bila pula nak ada rezeki untuk bekerja lagi...

Okey,takyah sedih-sedih...Khamis lepas,sekolah tempat aku kerja telah mengadakan meeting antara mak bapak dengan cikgu...atau nama rasminya Mesyuarat Agung PIBG.... Dah nama pun mesyuarat persatuan,gila boring aku yang dok mendengar, menguap takyah cakap dah la,terkeluaq habis kerongsang2 kat tudung ni dah dok menguap sangat... Sebab boring,aku snap la beberapa keping gambar...

nampak nombor 075 kat atas tu? no ekor...hehehe
nombor untuk cabutan bertuah da...

aku layan ni je masa meeting tu,ngantuk tahap gaban wehh..
nanti nak g mesyuarat PIBG anak aku macam mana la...

hadiah utama yang menjadi rebutan ramai (termasuk aku)

tengok hadiah-hadiah untuk cabutan bertuah nie,dah macam bantuan banjir pun ada,segala jenis pencuci pakaian,beras pelbagai jenama,minyak masak...complete!

bosan bosan ambik gambar dulu...

tuah ayam nampak di kaki,dapat jugak aku cabutan bertuah tu...kira hadiah perpisahan la ni..deret tempat aku duduk,semua dapat...bertuah badan :)


Rupanya,penting cabutan bertuah tu,kehadiran ibu bapa dan kesanggupan guru-guru menunggu bergantung kepada cabutan bertuah tu.. Kalau cabut awal,awal la ibu bapa cabut,kalau cabut last sekali,ha ramai la yang menunggu ...


CABUT jangan tak cabut...

2 ulasan:

Unknown berkata...

bes tak novel tu nur?sedih ke klako?

nur ikhyar dee berkata...

@ShazlinaSaad

baca tak habes lagi kak..
tapi kalau novel karya Norhayati Berahim selalunya tak mengecewakan...