20 Mac 2011

BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !

BANNER BEN ASHAARI

setelah meng'blur'kan diri selama beberapa hari,jom join segmen encik Ben...

Sila lengkapkan dengan seikhlas hati...

1. Ceritakan satu kenangan yang paling anda tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda .. Tak kira manis , sedih , pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan .. Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..

Banyak kenangan yang ada dengan ibu,sementelah lagi ibu yang telah melahirkan kita dan menjaga kita sehingga dewasa... Sentiasa bersama ibu adalah kenangan yang terindah dalam hidup saya. Awal kehidupan dahulu,saya telah tinggal di asrama dari tingkatan 1 sehingga tingkatan 5,tinggal di asrama sememangnya banyak mengajar dan mendisiplinkan kita,tapi dari segi hubungan dengan keluarga,tidak begitu bagus. Saya akui,sejak tinggal di asrama,hubungan dengan keluarga agak dingin,sehinggalah tamat tingkatan 5,saya ke pusat matrikulasi di melaka selam 1 tahun dan kemudian ke Universiti di kuala lumpur selama 4 tahun...jarak masa membuatkan saya sering terpisah dengan ibu dan keluarga,tamat pengajian,saya pulang dan tinggal bersama ibu,sehinggalah sekarang. Alhamdulillah, rasanya masih sempat untuk saya berbakti dan sentiasa meluangkan masa bersama ibu membantu nya di kala memerlukan sebelum saya berumahtangga... 




3. Antara ibu dan ayah , siapakah yang anda lebihkan ? hehehe...

Tiada beza antara ibu dan ayah,keduanya sama penting,tapi memandangkan ibu tidak berapa sihat sekarang nie,saya berikan perhatian yang lebih kepada ibu...

4. Apakah anda sanggup tinggalkan ibu atau ayah anda di rumah orang tua ?

Langsung tidak terdetik di hati,ibu bapa kita merupakan tanggungjawab kita,sehingga ke akhir hayat mereka saya akan pastikan perkara ini tidak berlaku...


5. Pendapat anda mengenai anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka ..

Sejujurnya,saya juga risau perkara begini berlaku dalam keluarga saya,kerana adik beradik saya ramai...hehe. Sebab itulah pentingnya ibu bapa kita dan juga diri kita sendiri untuk menulis WASIAT. Malang tidak akan pernah berbau... Adanya wasiat,insyaallah,bercakaran sesama adik beradik tidak akan berlaku,walaupun mungkin ada timbul sedikit ketidak puasan dalam hati, (saya rasa jika melibatkan wang,semua manusia akan mula menjadi tamak) tapi perkara ini tidak akan menjadi serius...



Maaf jika entri kali ini agak skema dan serius,kerana apabila melibatkan ibu bapa,perkara ini secara automatik akan menjadi sesuatu yang serius. terima kasih..


nak join,klik ja sini.

tutup? macam biasa,before 12.00am...

25 ulasan:

amny.. berkata...

sob3..='(

saya sayang mak saya..;)

Lulu Rahman berkata...

jaga ibu smp ibu sihat :)

Hazrina Erin berkata...

semoga Allah lindungi ibubapa kita^^

jom singgah (:
http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/03/ben-ashaari-terima-kasih-ibu.html

mas saari berkata...

salam singgah
hargailah ibu anda selagi dia masih ada!

Nadhirah-chan berkata...

saya takut nak tinggal kat asrama , takut nanti dah malas nak balik rumah . huhu . tapi tabik kepada sape2 yang masih ingatkan dan pentingkan mak ayah walaupun ade bermacam kerja kena selesaikan ^^

☀ Izzaty Hedry☀ berkata...

singgah c ney..:)


http://cekedismanis.blogspot.com/2011/03/segmen-segera-terima-kasih-ibu.html

-hanyaaku- berkata...

saya sayang ibu saya.. :)
ada ketenangan bila bersama..

nur ikhyar dee berkata...

@Lulu Rahman

hingga akhir hayat!

^_^

nur ikhyar dee berkata...

@Hazrina Erin

Aminnnn.....

nur ikhyar dee berkata...

@mas saari

saya sangat menghargai kedua ibu bapa saya walaupun saya sedikit dingin dan degil...

^_^

nur ikhyar dee berkata...

@Nadhirah-chan

tu la yang akak rasa masa dok asrama dulu,tak nak balik rumah...hehe

tapi alhamdulillah,perasaan tu sekejap je,sekarang,all the time ada kat rumah je :)

nur ikhyar dee berkata...

@? Izzaty Hedry?

thanks singgah :)

nur ikhyar dee berkata...

@-hanyaaku-

saya juga sayangkan ibu saya (ni kalau depan-depan segan nak cakap)

^_^

solo molo berkata...

bersama-sama berusaha menjadi anak yg s0leh dan s0lehah...serta menggembirakan mereka semasa hayat mereka...

cik najihah berkata...

singgah sini bace.. :)
jemput singgah bace entry sadis sy juge ..

Lulu caldina berkata...

Semoga ibu bapa kita dilindungi...
Tanpa mereka siapalah kita...huhu

pRiNCe berkata...

sob3...knangn adalah bnda yg susah nak dilupakan sama ada pahit atau buruk..

prince doakan kite same2 menjadi anak yang soleh n solehah...:)

nur ikhyar dee berkata...

@solo molo

sama-samalah kita..
insyaallah...

nur ikhyar dee berkata...

@cik najihah

nantikan kedatangan saya :)

nur ikhyar dee berkata...

@Lulu caldina

tanpa mereka,tiadalah saya di dunia nie...

nur ikhyar dee berkata...

@pRiNCe


aminnnnn...

nur ikhyar dee berkata...

@solo molo

setuju...kena sentiasa gembirakan hati mereka...nanti kita pun akan jadi ibu bapa juga kn...

nur ikhyar dee berkata...

@cik najihah

akan menyusul nanti :)
thanks dtg baca...

nur ikhyar dee berkata...

@Lulu caldina

tanpa mereka kita tiada....

nur ikhyar dee berkata...

@pRiNCe

insyaallah...
mudah-mudahan...